Sökandet efter en gnutta civilisation!

tisdag, oktober 12, 2004

Google power!

Sedan jag skaffade en räknare i helgen, så har jag sett att ett par personer kommit in på min blogg genom att ha Googlat på "nyliberalism". Jag ligger nämligen på sjätte eller tionde plats beroende på hur man räknar. Jipppieee!!!!

Eventuellt blir det ett lite längre inlägg efter att jag har sett Blood Simple, beroende på om jag känner för det eller ej!

Bloggmusik:
Raymod & Maria: Nej

  • Om du lägger in dig i DMOZ så kan du komma etta. Google rankar sidor mha Page Rank. En sida får rankning efter hur många andra sidor som pekar på en sida. Detta värde smittar sen vidare till andra utgående sidor.
    http://www.iprcom.com/papers/pagerank/

    Om man har "nyliberalism" i länktexten till din sida så ger det extra hög position på det sökordet. DMOZ är en databas över websidor som sprids till hundratals websajter. Om du registrar dig i DMOZ under tex. "Blog om nyliberalism" så kommer hundratals sajter peka på din blog som Google tror handlar om nyliberalism.

    /Skatt är Stöld

    By Anonymous Anonym, at 12:35 fm  

  • Jag har skickat in ett förslag om det för typ en vecka sedan, men ännu har inget kommit upp.

    /Erik

    By Blogger Erik, at 1:22 fm