Sökandet efter en gnutta civilisation!

torsdag, november 11, 2004

Bläck och tips!

Tvådelad blogg:
1. Jag skulle försöka mig på att fylla på svart bläck till min skrivare för första gången igår. Det gick bra fram tills det att man skulle dra ut lite gammal bläck, då jag förstod att skrivarhuvudet hade torkat igen (pga att jag inte har använt skrivaren så mycket de senaste månaderna) så jag har försökt att i flera omgångar fuktat/nätt blötlagt huvudet met en disktrasa och sedan försökt dra ut det lilla av det gamla bläcket som ville komma ut och skrivit ut testsidor ett par gånger för att få det att fungera, och nu verkar det gå bra, förutom att skrivarprogrammet inte har märkt att det har kommit in mer bläck i patronen, så den varnar fortfarande för låg bläcknivå...

2. Jag tänkt tipsa om en tänkvärd sak hos en annan ny Linköpingsblogg, nämligen Tor Edvardssons frihetsblogg och hans välskrivna inlägg om reklamavbrott.

Bloggmusik:
Fortfarande samma station...

  • Tjena Erik!
    Tackar för omnämnande. Har nu upptäckt din blogg, kul med en frände i Linköping.

    Kände att jag behövde slå ett slag för reklamen. De där filmskaparna jämförde det med att avbryta för reklam under en teaterföreställning och att det skulle vara bisarrt. Jag säger: ja, varför inte?
    Jag vill inte betala för överklasskärringars teaterbesök på Dramaten. Mina skattepengar ska gå till ändamål som gör skillnad, som en cancerbehandling.

    By Blogger Tor, at 12:14 fm  

  • Kände att jag behövde komplementera min första kommentar:
    ...,som en cancerbehandling som inte utförs av staten. :-)

    By Blogger Tor, at 12:26 fm