Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, november 19, 2004

Fredagsfyran v. 47 Paranormalt

Veckans fredagsfyra rör det paranormala och kommer från Jerry.

1. Tror du på ett liv efter detta?
Jag tror att vi har någon form av själ (dvs. icke-materiell del). Det är möjligt att själen kan överleva utan kroppen, men jag vet inte. Kanske blir vi kvar som andar på jorden, kanske lever själen i en speciell icke-materiell rymd och kanske förtvinar den. Jag tror däremot inte att det finns någon Gud eller himmel eller återfödelse eller liknande.

2. Har du själv varit med om något du inte kan förklara med förnuftet?
En nära släkting dog naturligt bara ett par dagar dagar efter att han hade gett upp livslusten.
Jag får väldigt lätt deja vu-upplevelser och jag har iaf en gång varit så chockad att jag inte har förmått att röra på mig, trots att jag borde det.

3. Anser du att parapsykologi tillhör en gren av den vetenskapliga sfären?
Jag tror att parapsykologi (och psykokinesi) kan vara en del av världen såsom vi känner den, däremot är jag mer osäker på vad kravet är (eller bör vara) för den vetenskapliga sfären...

4. Universum - är det oändligt? Vad är din tro?
Jag har svårt att föreställa mig hur universum skulle kunna vara annat än oändligt.