Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, november 26, 2004

Fredagsfyran v.48

Veckans fredagsfyra, Tema: Mat & Nyttigheter:

1. Finns det något sätt att äta nyttigt utan att ta fram hushållsvåg och tabeller?
Tja, det finns väl en del i princip självklara tips, som att undvika socker och alltför fet mat och äta varierat och få med grönsaker. Jag är kanske inte alltid så bra på att undvika frestelserna, men har iaf som mål att försöka äta hyffsat nyttigt.

2. Har du funderat på att testa någon modern diet?
Nej! Jag är ingen bantningsmänniska, och brist på motion är nog ett större hinder än dålig/för mycket mat.

3. Använder du någonting som huskur mot olika krämpor?
Sprit! Den ultimata bakteriedödaren...

4. Vad anser du vara det viktigaste för att lyckas i köket?
Vet inte! Jag känner att jag verkar sakna fantasi när jag lagar mat, jag vet liksom inte riktigt vad jag ska experimentera med. Det finns så mycket som kan vara bra att ha i köket, en del saker som man själv har tänker man inte alltid på...