Sökandet efter en gnutta civilisation!

måndag, november 15, 2004

Kaliber!

Radioprogrammet Kaliber har undersökt Ungdomsstyrelsen och att en del av de bidrag som de delar ut för att främja demokratin, går till RKU. Det verkar vara ett ganska hett samtalsämne i bloggarna och andra medier. Men ärligt talat, om någon för en vecka sedan hade frågat dig om du trodde att RKU fick bidrag för demokratiarbete, hade du verkligen svarat "nej"??? Jag vet att jag hade inte gjort det. Är det verkligen bara jag som anser att den svenska staten (och partierna) är inkompetent och ser alla skandaler som sådant man redan trodde (nästan iaf, jag blev faktiskt överraskad av att HAX påstod att Sverige sålt kärnvapenteknologi till DDR och jag är inte säker på hur sann den historian är, då jag inte tycker mig ha sett direkt mycket om den historian i de etablerade medierna). Är det verkligen bara jag som är så cynisk??? Blir folk verkligen förvånade av att en del av fotfolket inom m är främlingsfientliga eller att v har haft nära kontakter med östblocket, att det förekommer lägenhetsfiffel i Stockholm, att fackpampar slösar bort medlemmarnas pengar eller att bidragspengar hamnar i politiska ledares fickor...

Sen tycker jag att s har kommit alldeles för lindrigt undan, jämfört med marginalgrupper. Det är ju trots allt regeringspartiet och har varit så en lång tid. Det måste nog finnas massor av snaskiga och till största delen icke-förvånande saker att hämta där.

Ytterliggare en sak som jag stör mig på är alla dem som i flera år ha utsett Janne Josefsson till kommunistmedlöpare eller liknande (ofta folk som står ganska långt till höger ;-) ) och efter v-avslöjandena nästintill börjat hylla honom som en ledstjärna för alla andra journalister. Patetiskt!!!

Sen har ni kanske märkt att det har blivit lite småförändringar på bloggen (främst kommentarerna). För tillfället verkar allt vara stabilt, men jag kommer att försöka ändra lite mer saker senare och göra sidan lite mer unik...

Bloggmusik:
Lou Reed: Andy's Chest