Sökandet efter en gnutta civilisation!

torsdag, november 18, 2004

Lite allmänna kommentarer angående de senaste dagarna!

Tänkte ta ett par smånotiser som jag vill ge min syn på:

Nr 1. Jens Orback. Hela grejen med hans uttalande är så helt j*vla uppblåst. Ja, han formulerade sig kanske inte på allra bästa sätt, men det borde väl inte vara så svårt att tolka vad han menade. Det är ännu för tidigt att kritisera honom, och ska man kritisera politiker, så bör det vara för vilken politik de för och om de lever enligt sina ideal. Möjligtvis skulle en groda vid ett mer högtidigt tillfälle vara ett problem, men i så fall får man väl kommentera det då. Man ska inte hålla på och måla fan för någon som inte ens fått en chans. Pernilla Ström håller med, i en för en gångs skull riktigt bra krönika.

Nr 2. Weblogs. Det har varit lite debatt om man ska bojkotta weblogs eller inte (då själva sidan inte har uppdaterats på evighet), se tex Johan/Intressant som startade hela diskussionen. Jag pingar både weblogs och Var är du manuellt, och Sweblogs tror jag uppdateras automatiskt. De mest läsvärda inläggen hamnar dessutom hos Intressant. För att hålla koll på andra bloggar så använder jag främst Var är du, då jag gillar att man kan se början av inlägget, och det är lätt att komma vidare, dessutom har jag ett par bloggar på RSS-uppdatering och kollar då och då in Intressant. Jag får dock betydligt fler klick från weblogs än från Var är du, så det finns uppenbarligen en hel del som gillar weblogs även om inte jag gör det...

Nr 3. Sen igårkväll ligger det snö överallt i Linköping och det trillar ner lite nätta snöflingor just nu.

Bloggmusik:
Webbradio: Music One - Today's Dance www.m1live.com
Michael Moog: That Sound

  • Ang. #2: Det jag gnäller om är inte sidan med uppdaterade bloggar på weblogs.se, utan resten av sajten som utger sig för att vara "En samlingsplats för nordiska bloganvändare med diskussioner, helpdesk och nyhetsaggregering".

    By Blogger Johan, at 9:29 fm  

  • Jag menade inte att du skulle ha kritiserat sidan för uppdaterade bloggar, utan länkade till dig, som en referens för att det var du som startat diskussionen om weblogs. Det blev kanske lite otydligt!

    By Blogger Erik, at 12:40 em