Sökandet efter en gnutta civilisation!

söndag, november 14, 2004

Nya Femman!

Av någon anledning har jag en obsession, nämligen att göra alla tänkbara test och liknande som finns, och när man kollar upp sig själv, så kan man lika gärna dela med sig av det. Så jag blir bara förtjust av att kunna svara på Femmans söndagsfrågor.

1. Vilken artist/grupp har du flest skivor av i din skivsamling?
Frank Zappa (9 st). Runner-up blev Bob Marley (7 st) och Pink Floyd (6 st). I alla fall om jag såg/räknade rätt (tog en snabbkoll igenom mina ca. 200 vinyl- och CD-album, hoppas det blev rätt).

2. Vilken författare har du flest böcker av i din bokhylla?
Robert A Heinlein (3 st). Sen var det en massa andra med två stycken böcker. RAH är en av världens bästa science-fiction-författare, som ofta har med en del provocerande och tankeväckande saker. Dessutom finns han med på listan, dvs. han är ganska nyliberal.

3. Vilken typ av film har du mest av i din DVD/videosamling?
Jag äger varken DVD- eller videospelare, men jag har en videofilm hemma hos mina föräldrar: "The Harder They Come", alltså består min filmsamling till största delen av jamaicanska filmer som handlar om folk som vill lyckas inom musikbranchen...

4. Vilken typ av foton har du mest av i ditt fotoalbum?
Jag har ett album med gamla familje/resefoton, jag brukar inte ta kort och har aldrig riktigt förstått tjusningen med dem.

5. Vilken sorts publikation finns det mest av i din pappersinsamling?
Definitivt reklam, då jag inte prenumererar på någon tidning, utan bara strököper någon gång då och då.

Bloggmusik:
Blev inspirerad av fråga 1 till att sätta på We're Only In It For The Money, nu Take Your Clothes Off When You Dance...