Sökandet efter en gnutta civilisation!

måndag, november 15, 2004

Tredimensionellt politiskt test!

Nu finns det även ett tredimensionellt politiskt test och komplement till de en- och tvådimensionella. Mitt resultat:

Rank Item Percent
1: Libertarian (100%)
2: Anarcho-syndicalist (97%)
3: Traditional Societies (68%)
4: Conservative (63%)
5: New Labour (54%)
6: Liberal (48%)
7: Authoritarian (15%)
8: Totalitarian (14%)

Kanske inte så oväntat. Testet bygger på Vosem Chart, se även en längre artikel. Vissa av frågorna är ganska dåligt ställda och alldeles för långa, och vilka frågor som är viktiga. Å andra sidan är testet bara i beta-version än så länge. Sen hade jag gärna sett lite bättre information på hur man man hamnar på de olika axlarna (nu får man försöka göra en egen analys av det), som att jag förmodligen står starkast i skattesänkarlägret och ganska starkt i frågor om personlig frihet och att i frågor om min inställning till företag som hamnar jag rättså i mitten. När jag tänker efter är det kanske inte helt fel (även om jag är kluven mellan om skattesänkningar eller personlig frihet är viktigast, det är så svårt att bestämma sig...).

Bloggmusik:
Webbradio: No Escape: Reggae/Dub www.noescape.se
Låt: Aston 'Familyman' Barrett/Senya - Natural Woman (Disco Mix)

  • Intressant test, men Du har rätt i Dina invändningar! Frågorna är inte heller alltför anpassade till en svensk publik. Av naturliga skäl =)

    1: Libertarian  (100%)
    2: Conservative  (87%)
    3: Traditional Societies  (57%)
    4: Anarcho-syndicalist  (56%)
    5: New Labour  (53%)
    6: Authoritarian  (48%)
    7: Liberal  (17%)
    8: Totalitarian  (17%)

    By Blogger Engst, at 7:09 fm