Sökandet efter en gnutta civilisation!

tisdag, november 23, 2004

Varför bloggar är bättre än traditionella medier!

Via bloggen Blind Höna har jag hittat att hälsosajter tvärtemot vad som sades är bra för sjuka personer. Det har visat sig att det fanns felräkningar i rapporten som gjorde att den visade fel.

Jag testade att söka för att se hur de svenska medierna behandlade saken. På DN fanns den ursprungliga artikeln, men jag såg inte röken av någon uppdatering som berättade om felberäkningen. Lika bedrövligt var det på SvD, Corren och SVT:s internetnyheter.

Jag förstår att det är mer intressant och uppseendeväckande att skriva något negativt om internet, än att sätta in en tråkig rättelse. En fråga som iaf jag ställer mig är hur många rättelser av felaktiga rapporter som vi har gått miste om i det förgångna, för att de inte har varit tillräckligt intressanta att rapportera om...

Bloggmusik:
KLF: America What time is love? (uncensored)