Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, november 05, 2004

Veckans fredagsfyra!

För mer info om fredagsfyran, se hemsidan eller intressants avdelning.

Frågorna:
1. Vann rätt person presidentvalet i USA?
a) Vann Bush "fair and square"? Ja, helt klart.
b) Vann min favorit? Nej, Badnarik fick bara ca. 378000 röster, och att försöka välja mellan Kerry och Bush skulle ha varit svårt för mig, då jag anser att båda står för långt till vänster...

2. Lägger vi oss i amerikansk politik för mycket?
Ska icke-amerikaner få rösta i amerikanska val? Nej, för valet påverkar amerikanerna i en mycket högre utsträckning än det påverkar resten av oss. Annars för väl folk kommentera och följa och försöka ge råd och komma med förslag bäst de vill, jag bryr mig inte.

3. Vem borde bli president i Sverige?
Jag håller med Dennis och säger Henrik Alexandersson. Det skulle vara kul med en president med bra åsikter...

4. Vad skulle hända om George W Bush och Carl Gustaf Bernadotte (kungen asså) bytte jobb med varandra?
Det har redan hänt, men det är ännu ingen som har märkt något....

Bloggmusik:
Tony De Vit: Global Underground - Live in Tokyo.

  • Hax som president. That will happen...

    Nå.

    Kul vore det i alla fall.

    By Blogger Gudmundson, at 11:58 fm  

  • Bush för vänstrig? Charmant.

    By Anonymous Anonym, at 4:15 em  

  • Jag kan bara hänvisa till Mattias Svensson: http://www.smedjan.com/frame/databas/1st.asp?nr=1165

    Rest my case...

    By Blogger Erik, at 9:14 em