Sökandet efter en gnutta civilisation!

lördag, december 04, 2004

Fredagsfyran: Karriär!

Hjälp!!!! Det finns få frågor som är så hatade som "Vad ska du bli när du är stor?". Dagens fredagsfyra handlar dock om just karriär:

1. Är du nöjd med din karriär?
Jag är 23 år, OK! Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor och kan väl inte riktigt säga att jag har någon karriär på gång...

2. Är det överhuvudtaget viktigt att satsa på sin karriär?
Nej! Det viktiga är att försöka hitta någon balans i livet och helt enkelt något man trivs med (att komma fram till vad det egentligen innebär kan dock vara ack så svårt), sen är det upp till var och en att komma fram till om det innefattar en karriär eller ej.

3. Finns det något sätt att kombinera karriär och fritid utan problem?
Ingen aning.

4. Har du något karriärtips?
Nej! Eller kanske se till att du verkligen vill göra karriär, så att du inte blir ett tomt skal.