Sökandet efter en gnutta civilisation!

onsdag, december 15, 2004

Sista Vänneravsnittet!

Så, nu har jag sett det sista Vänneravsnittet (ellerdet slutade för en timme sedan men sen var det intervjun hos Jay Leno).

Jag tycker att ComHems kabelTV-utsändningar har varit lite extra buggiga typ den sista veckan. Och naturligtvis skulle den spela ett litet spratt nu klockan nio ikväll. Jag sitter och kollar och mitt under presentationen till Vänner så dör Kanal5, lyckligtvis kommer den igång igen mitt i LOKAs sponsring, så jag missade inget av själva programmet. Det är ändå fruktansvärt störigt!!!

Vad ska man säga om avsnittet då? Det kändes verkligen som ett riktigt farväl, inga direkt lösa trådar eller annat som gjorde att man längtade efter att se hur det går sen. Rachel och Ross var egentligen så kliche-artat att det hade känts pinsamt om det hade varit sämre skådespelare och manusförfattare. På något mirakulöst sätt kom de undan med filmhistorians kanske mest kliche-artade scen utan att det kändes särskilt kliche-artat. Det var helt enkelt ett perfekt slut!!!

Sen har det kommit en ny bloggtjänst, nyligen, som verkar vilja ta över weblogs roll. Det har redan skrivits en hel del om det av andra bloggare, så jag orkar inte fördjupa mig i det.

Sen var det något annat ämne som jag har funderat en del över i veckan och som jag hade tänkt skriva en del om ikväll. Tyvärr spelar hjärnan ibland de konstigaste spratt, så just nu kan jag inte alls komma på vad det var som var så intressant. Jag kommer förmodligen på det senare i kväll eller nån gång imorgon.

Bloggmusik:
Steve Reich: Violin Phase