Sökandet efter en gnutta civilisation!

söndag, januari 30, 2005

Lars Winnerbäck

Jaha. Den senaste tiden har jag börjat lyssna på Lars Winnerbäck. Det började med att radion spelade Elegi ganska flitigt och jag tyckte att den var bra. Jag insåg att jag hade dömt ut Lars Winnerbäck som intressant/tråkig, och laddade hem några andra låtar och gillade dem med, så nu är jag fast! Jag blir dock ännu mer vad detta kan leda till i framtiden, kommer jag om ett par år att tycka att Bob Dylan (eller Ulf Lundell) gör bra musik? Jag som alltid har hävdat att Dylan sjunger och spelar som en kråka och att endast andra personer kan göra hans låtar rättvisa...

Förresten varför är det så svårt rent allmänt att erkänna att man har haft fel, både för sig själv och andra???

Bloggmusik:
Den låten som jag fastnat mest för, Elden :-)