Sökandet efter en gnutta civilisation!

söndag, januari 09, 2005

Söndagsfemman v.1

Femman handlar om kändisar, kanske inte mitt bästa ämne, men jag vill verkligen delge mitt svar på fråga 5.

1. Vilken nu levande, känd, svensk kvinna beundrar du mest och varför?
Lite synd att Astrid Lindgren är död, för annars hade jag valt henne. Tove Lifvendahl kanske, jag tycker att hon gjorde ett bra jobb som ordförande för MUF. Eller Linda Nordeman, som tar plats i P3 Klubb, fast jag vet inte om hon räknas som känd.

2. Vilken nu levande, känd, svensk man beundrar du mest och varför?
Beundrar är kanske inte helt rätt ord, men jag tycker att Ingvar Kamprad är intressant både som person och hur han har lett IKEA till dagens succe.

3. Om du fick vara en nu levande, känd person för en dag; vem skulle du då vilja vara och varför?
Ethan och Joel Coen. Jag tycker att deras filmer är fantastiska och det skulle vara kul att se en film in progress, oavsett om det är när manuset skrivs eller när den spelas in.

4. Hade du någon särskild person, känd eller okänd, som förebild när du var liten?
Nej, inte vad jag minns!

5. Om du blev utnämnd till Årets Populäraste Man/Kvinna, vad skulle du önska var orsaken till det?
Då jag inte har någon önskan om att bli årets populäraste man, så får det väl vara att jag är den enda mannen kvar...

Jag ser just nu på 9 månader, en lite halvok film.