Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, januari 07, 2005

Tillbaka!

Nu är jag tillbaka efter att ha spenderat jul och nyår med föräldrar och syskon och andra släktingar. Det är alltid kul att komma hem, fast ibland känns det som om man inte riktigt hör hemma där. Det är bara att konstatera att jag trivs bättre i staden än på landet, iaf om det finns bra med grönområden som man kan promenera i. För det första ville jag inte spendera så mycket tid på nätet när jag hälsade på (för att visa för sig själv att man mer eller mindre kan låta bli internet ett tag utan att få abstinens) och för det andra har mina föräldrar har ett bråkandes 56k-modem (men deras telestation ska få ASDL inom kort), vilket har lett till att jag har varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen.

Angående tsunamin i Asien, så är det hemskt och jag uppmanar alla att bidra med pengar till de som har drabbats om ni inte redan har gjort det!!! Tyvärr så har nyhetsredaktionerna lagt in så mycket om katastrofen att i princip allt annat har dränkts och ibland kändes det som att man fick överdoser av katastrofen (vilket gör en avtrubbad). Dessutom så gillar jag inte att TV-kanalerna (främst SVT) tog bort en del humoristiska program, som HippHipp:s föreställning. Man kan inte bara dränka sig i sorg, man måste få ha lite roligt ibland också och känna att man får skratta trots eländet. Dessutom stör jag mig på att media redan klagat på regeringen för att den gjort för lite eller saker för sent, kan de inte vänta tills det är över och man har en helhetsbild över vad som hände och inte hände. Jag är riktigt rörd över hur villiga privatpersoner och företag har varit till att skänka pengar och hjälpa till och en extra eloge till dem som åker ner till regionen för att hjälpa till på plats, det är riktig solidaritet!

Mitt inlägg i bloggstafetten kommer strax (typ idag eller imorgon). Jag skrev ju innan att det skulle komma i mellandagarna men då var jag upptagen med annat som att forma om föräldrarnas dator och lägga in allt på nytt.

Bloggmusik:
Timbuktu: The Botten is Nådd