Sökandet efter en gnutta civilisation!

söndag, februari 20, 2005

Söndagsfemman v7

Detta är den första femman på ett bra tag som känns riktigt intressant:

1. Minns du din första fylla? Berätta.
Hmm. Testade dricka lite när jag var i språkresa i England, fast jag spenderade helst mina pengar på andra saker när jag var där. Köpa ut på krogen som omogen femtonåring (efter åttonde klass), inga problem! Fast någon riktig fylla blev det inte då.
Första riktiga fyllan var när man slutade nionde klass och alla vi nior samlades nere vid en sjö och söp ganska bra. Jag hade köpt en halvliter HB av en person i min klass, drack upp det mesta, sålde lite vidare. Jag var rejält full och vet att jag blev sur på ett par personer för att de tyckte att jag hade druckit tillräckligt (vadå jag ville ju ha kul...).

2. Hur är du när du är full?
Dricker jag en del så snurrar det och man känner sig lycklig oavsett vad som händer, dricker man mycket så får jag huvudvärk och blir trött. Oavsett vilket så är jag ungefär lika tystlåten som normalt.

3. Har du någongång supit så du kräkts/somnat/fått minnesluckor?
Jag har varit nära att somna någongång och tror att jag faktiskt har somnat till lite en kortare stund. Kräkts, aldrig. Minnesluckor, inget större, fast man glömmer ju ibland bort en del detaljer.

4. Vad är det knäppaste du gjort på fyllan?
Va??? Nej, jag har inte gjort någonting knäppt någonsin. Jag behåller mitt förnuft när jag är full.

5. Hur ofta blir du full nu för tiden?
Sällan! Någon gång per år, jag har aldrig varit full särskilt ofta.