Sökandet efter en gnutta civilisation!

lördag, februari 26, 2005

Tyst!

Det har varit lite tyst här den senaste tiden.

Jag har tidigare skissat lite på att starta en gruppblogg för en friare narkotikapolitik, och har de senaste dagarna hållt på att pilla i b2evolutions kod och gjort byggt upp grafiken. Som den perfektionist jag är, så har jag hållt på att kolla igenom en massa filer med php-kod för att lära mig någonting och försöka hitta allt möjligt som man endast kan finjustera i filerna (som inte finns i det grafiska interfacet). Som positiv bieffekt har jag nästan börjat begripa lite php. En smygpremiär lär komma imorgon, om jag inte hittar alltför många nya intressanta saker att pilla på.

Om ni skulle ha tröttnat på all ytlig schlagermusik, så kan jag tipsa om DJ Danger Mouse: The Grey Album som är en blandning av de vokala insatserna från Jay-Z:s Black Album och en massa samplingar från Beatles White Album. Det är grymt bra och riktig samplings/collage-konst, och som en hel del annan sådan så lär den befinna sig i en laglig gråzon eller vara förbjuden.