Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, mars 18, 2005

Fredagsfyran v11

Veckans fredagsfyra handlar om kaffe!

1. Gillar du kaffe?
Ja!

2. Ditt bästa kaffeminne?
Jag vet faktiskt inte, men kaffe smakar i allmänhet som allra bäst när man är frusen och ute i naturen.

3. Ditt sämsta kaffeminne?
Jag skållar lätt min tunga när jag dricker varma drycker. Den blir knottrig och öm. Det har hänt ett antal gånger att jag har druckit för varmt kaffe, och det får bli de sämsta gångerna.

4. Kaffekulturen är ju någonting som anses väldigt viktigt av de invigda, vad är det som skapar en så stark kultur kring just kaffedrickandet?
Tja, man får en kick av kaffe och så luktar det så gott. Sen är det ett av de få njutningsmedlena som folk inte moraliserar över. Dessutom blir ju kaffet en ursäkt för att ta en paus.