Sökandet efter en gnutta civilisation!

lördag, mars 12, 2005

Melodifestivalen Finalen!

Här kommer en sammanfattning av finalen!

Det allra bästa var Rolf Nygårds (Mikael Tornving) intervju av artisterna. Så lagom kaxigt respektlöst, men ändå kärleksfullt. Han lyckades även idag få med lite om Ulf Lundell.

Även programledarna, Jill Johnson och Mark Levengood, var bra och proffsiga. Mark är bra på att berätta små torra men oftast roliga iaktagelser.

Som alltid blir pausunderhållningen lite krystad, då man mest väntar på att den ska ta slut, så att de kan börja presentera resultaten.

Och så huvudsaken, vann rätt låt????
JA!!! Martin Stenmarck var min personliga favorit, även om också Nanne var riktigt bra. Men tre ynka poäng mellan dem, det måste kännas hårt för Nanne! Man märkte att Martin var glad av vinsten, och att han inte riktigt hade hunnit samla sig när han skulle börja sjunga. Resultatlistan (snodd från Svensson Svensson):
  1. Las Vegas med Martin Stenmarck - 212 p
  2. Håll om mig med Nanne Grönvall - 209 p
  3. Alcastar med Alcazar - 135 p
  4. Att älska dig med Shirley Clamp - 130 p
  5. A Different Kind Of Love med Caroline Wennergren - 116 p
  6. Vi kan gunga med Jimmy Jansson - 49 p
  7. Higher Ground med Sanne Salomonsen - 35 p
  8. Du och jag mot världen med Fredrik Kempe och Sanna Nielsen - 30 p
  9. Alla flickor med Linda Bengtzing - 15 p & Ödet var min väg med Nordman - 15 p


Nu får det vara nog med Melodifestivalen för idag, det blir kanske lite mer imorgon.

Bloggmusik:
Just nu lyssnar jag på P3 Klubb (vadå stiländring???), gör det du med. Det är kanske P3s bästa program.