Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, mars 18, 2005

Tips och iaktagelser!

LaHoratius har skrivit ett väldigt intressant inlägg på sin blogg om varma, ljumma och kalla biståndspengar. Det är en synvinkel som tyvärr inte kommer fram så ofta här i Sverige.

Det senaste "numret" av Smedjan, hade en recension av James Bartholomews bok "The welfare state we’re in", som tangerar samma ämne. Enligt recensionen är bokens huvudtes att välfärdsstaten har lett till att samhället har blivit otrevligare och hårdare. Jag ska nog försöka få tid att läsa den boken, för den verkar vara intressant.

Jag skrev tidigare om att jag fick en hel del träffar från folk som letar efter en möjlighet att ladda ner melodifestivalslåtar. Jag får fortfarande sådana träffar, fast ingen av dem har svarat på min föregående tråd, och frågar är hur man ska tolka det...

Bloggmusik:
Richie Havens: Going Back To My Roots
[Richie Havens är en folkpop-artist som har spelat in låtar sedan mitten av sextiotalet, och som vet hur man framför låtar på ett vackert/medryckande sätt till skillnad från vissa andra (*host* Dylan *host*). Han rekommenderas varmt och du kan läsa mer på Allmusic]