Sökandet efter en gnutta civilisation!

onsdag, april 06, 2005

Lite länkar!

Terra Incognita har skrivit ett intressant inlägg om politik och bloggosfären. Läs gärna inlägget då det är mycket bra, det är bara ett par mindre detaljer som jag måste få påpeka, jag har aldrig sett Fox News och tror inte att jag skulle bli imponerad av det och jag är ganska neutral när det gäller Israel-Palestina-frågan. Sen så är det HongKong och inte USA som är världens frälsare. ;-)

Jag tycker att det är kul med lite politisk debatt bland oss bloggare, så länge som vi håller det på en hög nivå, vilket oftast har skett än så länge (till skillnad mot en del andra ställen på nätet).

Kolla även in Marves blogg. Massor av roliga och iaf i vissa fall satiriska inlägg, fast det är ganska många interna skämt.

Nu har bl.a. Anders dragit igång socialdemokrati.se, som är en sida som kritiskt ska granska alla socialdemokraternas misstag och skandaler, något som rört om en del i bloggosfären. Jag tycker att det är ett bra initiativ, och skulle inte ha något emot om det dök upp liknande exempel för andra partier. Jag tycker att själva sidan är lite väl förvillande, och hade gärna sett att de varit mer tydliga om att det inte är något som är sanktionerat av socialdemokraterna. En överkryssad ros skulle tex vara en tydlig symbol.

Det känns som om jag hela tiden får fler och fler träffar från Google, oc hde flesta är fortfarande från saker som rör melodifestivalen.