Sökandet efter en gnutta civilisation!

fredag, april 01, 2005

Min tro har svikit mig...

Errata-Malte har skrivit en recension av Ayn Rands Atlas Shrugged i GP. Han skriver bland annat:
Nyliberaler är ett lustigt släkte, som åtminstone i Sverige kommer i två grundutföranden. Dels rör det sig om unga killar i behov av enkla universalsanningar och som råkat bli höger och inte vänster. Dels rör det sig om folk som på ett eller annat sätt har betalt för att vara det - då oftast av Timbro.

Tja jag har inte betalt av Timbro eller någon liknande, vilket måste göra mig till en ung kille i behov av enkla universalsanningar som råkade bli höger och inte vänster.

Då jag inte gillar den beskrivningen, så har jag börjat omvärdera min politiska tro. Vi får se vad det leder, men jag ska iaf döpa om bloggen så fort som jag kommer på ett riktigt bra namn.

Uppdatering: För er som inte läser kommentarerna, så var det bara ett aprilskämt. Så kom ihåg, tro inte på allt som ni läser, speciellt inte den 1:a april.