Sökandet efter en gnutta civilisation!

söndag, maj 29, 2005

Ny trend i bloggvärlden?

Nej, jag ska inte prata om de tråkiga journalistbloggarna eller Bloggforum 2.0 som jag inte var på!

En kul sak som jag däremot har upptäckt den senaste dagarna, är folk som skriver roliga bloggar, därför att de driver med kändisar. Helt enkelt, satiren har nått bloggosfären! Märks det att jag ser det som något positivt???

De två tydligaste exemplen är Göran Tänker som ska föreställa Göran Perssons blogg och Fimpa Virtanen, som driver hysteriskt med Fredrik Virtanen.

Vad ska jag säga en fejkad dagbok är perfekt för satir, problemet är att det kan nog vara svårt och ganska tråkigt att försöka komma på nya fyndiga kommentarer hela tiden.

Hmm, att skriva det här inlägget har gett mig en ide, att man tar och skriver en satirisk blogg från en känd persons synvinkel under en vecka, och sedan låter någon annan skriva om en ny kändis i en vecka osv osv... Om någon vill göra verklighet av det, så varsågod, för jag kommer förmodligen inte orka ta tag i det...