Sökandet efter en gnutta civilisation!

torsdag, maj 26, 2005

Är jag en schablon!

Dagens stora nyhet, Media Culpas bloggenkät är färdigställd! Ibland känns bloggosfärens väldigt introvert...

Johnny har en väldigt bra sammanställning som man kan jämföra sig med, så den snor jag rakt av:
  • man
    Sist jag kollade iaf...
  • 26-35 år gammal
    Inte än, men ganska snart
  • har högskole- eller universitetsexamen
    Även detta är något jag strävar emot
  • båda föräldrarna är födda i Sverige
    Om Skåne räknas somen del av Sverige så...
  • vet inte vilket parti han ska rösta på om det vore riksdagsval idag (största parti av de som valt var folkpartiet)
    vi inte är klara med partiprogrammet eller har registrerat partiet ännu, så får jag väl anse mig vara osäker.
  • bloggar för att han gillar att skriva
    Stämmer ganska bra, fast skriver kanske ännu mer för att jag vill visa folk min världsvy.
  • bloggar på svenska
    Japp!
  • är inte anonym
    Här skiljer jag mig uppenbarligen från majoriteten, fast jag förstår å andra sidan inte varför något skulle bli bättre av att jag satte ut mitt riktiga namn (men det ökar risken för inbrott och gör det svårare att ligga lågt med ens politiska uppfattningar i situationer där det skulle vara fördelaktigt).
  • läser 6-10 bloggar dagligen
    Jag kom just på att meningen kan tolkas på flera sätt. När jag svarade på enkäten så tolkade jag det som hur många bloggar man gillar så mycket att man besöker dem varje dag. Nu kom jag på att det även kan tolkas som det genomsnittliga antalet bloggar som man besöker under en dag, och när jag funderar på det är detta kanske en rimligare tolkning. Så beroende på tolkning antingen 1-5 eller 16-20.
  • spenderar 6-10 timmar per vecka med att läsa bloggar
    Kan nog stämma, eller kanske tom lite mer.
  • använder oftast eller ibland en RSS-läsare för att läsa bloggar
    Har ett par bloggar där jag prenumererar på RSSflöden, men kollar annars Var Är Du.
  • läser bloggar för att det är mer personligt än andra medier
    Det stämmer bra!
  • hittar nya bloggar via länkar på andra bloggar
    JA!

Vad blev det, typ 8-9 "rätt" eller något åt det hållet, så jag är väl iaf lite orginell...